Zastanawiasz się nad wyborem idealnego rozmiaru opon do swojego Jeep JL Wranglera? Nie jest to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę mnogość dostępnych opcji, od różnych rozmiarów i marek po wzory bieżnika i nośności. Ale jeśli jesteś podobny do nas, to pragnienie mocniejszych i większych opon nigdy nie wygasa :).
Każdy Jeep jest wyjątkowy, a to, co działa dla jednego, może nie działać dla innego. Poniżej przedstawiamy zalety i wady popularnych rozmiarów opon.
Opony 33″ w Jeep Wrangler JLU Rubicon
Jeszcze nie tak dawno temu montaż zestawu 33-ek był dużym osiągnięciem dla właścicieli CJ, YJ i TJ. Obecnie są one standardem w modelach JL Rubicon, a po zaledwie kilku poprawkach można zamontować 33-ki również w JL Sport.
Mogą wydawać się skromne w porównaniu do dużych chłopców dostępnych na rynku jak 40″ 🙂 i jak wyglądają na takich dużych sztukach jakimi są Jeepy 4D, ale nie lekceważ mocy 33-calowych opon. Połącz je z zdolnym kierowcą, a możesz podbić poważne tereny.
Zalety:
Niższa waga, co może prowadzić do lepszej wydajności paliwowej i mniejszego obciążenia elementów zawieszenia.
Bardziej przystępna cena w porównaniu do większych rozmiarów.
Zachowuje charakterystykę prowadzenia i przyspieszenia zbliżoną do standardowej.
Wady:
Ograniczony prześwit w porównaniu z większymi rozmiarami, co może ograniczać możliwości terenowe.
Mniejsza przyczepność i stabilność w trudnym terenie w porównaniu z większymi oponami.
35″ opony w Jeep Wranglerze
W erze Jeep JK Wranglera, 35-ki były jak święty Graal dla weekendowych wojowników przemierzających szlaki. Zapewniały agresywny wygląd bez poświęcania komfortu na autostradzie, a w terenie zapewniały doskonałą równowagę między możliwościami a niezawodnością.
W świecie Jeep JL, 35-ki są często bramą do terytorium dużych opon dla wielu Jeeperów, stały się nowym standardem rozmiarów opony. Zwiększają one możliwości i styl, a jednocześnie lista modyfikacji jest stosunkowo krótka i niedroga. Jeśli masz ochotę na większe opony bez nurkowania w morzu modyfikacji, 35-tki mogą być idealnym wyborem.
Zalety:
Zwiększony prześwit i możliwości w porównaniu do opon seryjnych.
Lepsza trakcja i stabilność w trudnym terenie.
Wady:
Większa masa w porównaniu z oponami 33”, potencjalnie wpływająca na oszczędność paliwa i przyspieszenie.
Może wymagać modyfikacji, takich jak modernizacja zawieszenia, zmiana geometrii lub przycinanie w celu uzyskania optymalnych osiągów.
Większy rozmiar powoduje niewielkie zmiany w prowadzeniu i hamowaniu.
37″ Calowe opony w Jeep Wrangler
W porządku, teraz wkraczamy do wielkiej ligi. W czasach Jeepa TJ Wranglera montaż 37-ek był poważnym przedsięwzięciem. Wymagało to całego mnóstwa modyfikacji, aby wszystko było w porządku.
Przechodząc do dzisiejszych Jeep Wranglerów JL, założenie 37-ek jest znacznie prostsze. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i większym wymiarom, Jeepy JL znacznie ułatwiły bezpieczne zakładanie 37-ek. Jeśli więc zastanawiasz się nad zestawem 37-tek do swojego Wranglera, możesz być spokojny – nie jest to już tak trudne zadanie jak kiedyś.
Zalety:
Znaczny wzrost prześwitu i możliwości terenowych.
Doskonała trakcja i stabilność w trudnym terenie.
Odpowiednie dla poważnych off-roaderów przy jednoczesnym zachowaniu solidnych właściwości jezdnych na autostradzie.
Wady:
Znaczny wzrost masy, który może negatywnie wpłynąć na zużycie paliwa, przyspieszenie i hamowanie, szybsze z używanie podzespołów.
W przypadku 37-ek w większości zastosowań konieczne będzie podniesienie zawieszenia, a poważniejsi off-roadowcy będą chcieli przyjrzeć się ulepszeniom układu kierowniczego i napędowego.
Wyższy koszt w porównaniu do mniejszych rozmiarów.
38″ opony do Jeep Wrangler
Jeśli chodzi o rozmiary opon do Jeeepów Wranglerów JL, 38-ki są idealnem wyborem dla nich – nie za duże, nie za małe, w sam raz. Załóż zestaw 38-ek, a Twój Jeep będzie bestią w terenie, a jednocześnie będzie wygodnie poruszał się po autostradzie, zwłaszcza jeśli masz dłuższy rozstaw osi 4-drzwiowego Wranglera lub Gladiatora. Poza tym wyglądają też cholernie dobrze.
Zalety:
Doskonałe możliwości terenowe z wyjątkowym prześwitem.
Wygląd! wyglądają mega agresywnie i proporcjonalnie do 4-drzwiowego Jeepa Wrangler JL
Nadal wygodny w codziennej jeździe według standardów 🙂 Jeepa.
Wady:
Znaczny wzrost masy, prowadzący do zmniejszenia zużycia paliwa i przyspieszenia.
Modernizacja zawieszenia będzie obowiązkowa, aby skutecznie korzystać z 38-ek, podczas gdy modernizacja układu kierowniczego i układu napędowego jest wysoce zalecana. Konieczna będzie również zmiana geometrii kół. |
Aby zachować właściwości mocowe w terenie konieczna będzie także zmiana przełożeń.
Ograniczona dostępność i wyższy koszt w porównaniu do mniejszych rozmiarów.
40″ opony – Święty Gral każdego użytkownika posiadającego Jeepa Wranglera JL
Niektórzy lubią je nazywać: „nowe 37”. Ponieważ Wranglery stają się coraz większe i bardziej wydajne, 40-tki są obecnie w modzie. To, co kiedyś było zarezerwowane dla najbardziej zagorzałych off-roaderów, teraz staje się regularnym widokiem w USA.
Jazda na 40-tkach może oznaczać poświęcenie odrobiny właściwości jezdnych na drodze, ale dla niektórych jest to kompromis, na który są bardziej niż chętni, aby jeździć na dużych oponach.
Zalety:
Najwyższe możliwości terenowe i prześwit.
Doskonała trakcja i stabilność w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Duże 40-calowe opony 🙂
Wady:
Znaczny wzrost masy, mający istotny wpływ na zużycie paliwa, przyspieszenie i hamowanie.
Konieczne są rozległe modyfikacje i ulepszenia, w tym zestawy do podnoszenia, zmiana biegów, układu kierowniczego, układu napędowego i hamulców.
Ograniczona dostępność i znacznie wyższy koszt w porównaniu do mniejszych rozmiarów.
Twoi znajomi będą kopać opony i mówić: „Stary, ale duże opony” 🙂
Przemyślenia końcowe
Podsumowując, znalezienie idealnego rozmiaru opon do swojego JL Wranglera sprowadza się do unikalnych potrzeb, preferencji stylistycznych i oczywiście portfela. Chcesz poszaleć z większymi oponami? Weź pod uwagę takie czynniki, jak waga, oszczędność paliwa, przeznaczenie i potrzeba dodatkowych modyfikacji.
Zanim pociągniesz za spust, poświęć chwilę na zastanowienie się, w jaki sposób będziesz używać swojego Wranglera. Niezależnie od tego, czy chodzi o opony 33s, 35s, 37s, 38s czy 40s – każdy rozmiar ma swoje zalety i wady. Jeśli nadal potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji, napisz do naszych ekspertów info@szekla4x4.pl lub zadzwoń 534 600 534. Z niecierpliwością czekamy na kontakt.