Jeep Wrangler 2016 and Jeep Gladiator Pickup


Pod koniec 2014 roku usłyszeliśmy o tym iż w 2016 nowy Jeep Wrangler będzie całkowicie przekonstruowany. Będzie mieć mniejszą wagę i szerszą gamę silników w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystko to są nieoficjalne raporty według źródeł z USA. Zaprzeczając wcześniejszym informacjom Wrangler z pewnością zachowa obecne zwieszenie w postaci stałych mostów pomimo ich dużej wagi. Samochód zostanie pozbawiony przedniej opuszczanej szyby, w celu poprawy bezpieczeństwa i obniżenia kosztów produkcji. Raport deklaruje, iz klient potrzebujący wygody i komfortu, będzie mógł kupić Wranglera z otwieranym elektrycznie soft topem, a komfort jazdy zostanie poprawiony, dzięki całkowicie zmienionej konstrukcji Silnik Obecny Wrangler w wersji benzynowej w Stanach wychodzi z silnikiem 3,6 l V6 Pentastar. Silnik ma 285 koni mechanicznych przy 6400 obrotach spala 21 litrów na 100km w mieście i 16,6 litra na 100km poza miastem. Jeep rozważa wprowadzenie wersji diesla na rynek amerykański. Dostępne obecnie skrzynie biegów to 6 biegowy manual i 6 biegowy automat W przyszłości będą to bardziej ekonomiczne paliwowo wersje automatyczne ośmio lub dziewięcio biegowe. Przeniesienie napędu będzie odbywało się na wszystkie osie jednocześnie.

jeep-wrangler-toledo

Produkcja modelu 2016 miała rozpocząc się w połowie obecnego roku, gdzie cena z silnikiem diesla to około 24500$ wyższa od modelu z silnikiem benzynowym. Porównanie to jednak wychodzi na korzyść diesla ze wzgledu na niższe zużycie ropy. Cena modelu z silnikiem Pentastar powinna pozostać niezmieniona, co oznacza, że w Stanach będzie można ten model kupić już w wersji podstawowej za 22.400$. Jednocześnie Fiat Chrysler Automotive potwierdził, iż produkcja Wranglera pozostanie w Toledo w Ohio, a produkcja modelu Cherokee zostanie przeniesiona bądź do Sterling High Assembly lub zakładu Belvidere Asembly, produkującego nadwozia samonosne w związku z tym iż płyta podłogowa do modeli Cherokee i Chrysler 200 jest taka sama. Mamy już wrzesień.. I produkcja zapowiadanego Eco Diesela odciąga się nadal. Problem powstał na poziomie badań opinii publicznej, które wykazały że wprowadzenie takie silnika do Wranglera zmniejszy jego marketingowy „agresywny” wygląd, co wpłynie na zmniejszenie sprzedaży.

Dzisiaj już wiemy że Diesel będzie w Jeep Wranglerze ale nie ECO. Jako jednostkę napędową mają zastosowac 3.0L Diesela oraz 8 stopniową skrzynie. Taką sama jednostkę ma Dodge RAM oraz Jeep Grand Cherokee

Na przełomie lat 2017 / 2018 jest nadzieja że wreszcie doczekamy się Jeep’a w wersji Pickup. Co sprawia że czekamy na ten typ ciężarówki? przede wszystkim wpływ klasycznego wyglądu Wranglera! Jednostką napędową ma być silnik turbo Diesela 2.8 CRD (Common-Rail Diesel) z 6 stopniową skrzynią. Ma także posiadać tylną i przednią blokadę mostów, z reduktorem NV231.

Paka Gladiatora może po opuszczeniu tylnej klapy osiągnąć ogromną długość 2,7 metra co nie tylko pozwoli zmieścić (Ledwiie) dużego Quada przeprawowego jak to się miało naprzykład w Nissanie Navara, tu zmieścimy i Quada i dużo szpeju do niego.

Gladiator ma na celu stanowić idealne wypośrodkowanie między potrzebami posiadania samochodu do Off-Roadu jak potężnej machiny do pracy. Machina ta ma posiadać zdolność załadunku 700 kg bez zmniejszenia prześwitu z powodu wagi! Co nie spotykane dla Pickupów ma posiadać sprężyny nie resory.

Czy pojawi się taki Jeep na naszym rynku? i kiedy? najpierw musimy doczekać się pojawienia go na rynku USA.

2016-Jeep-Gladiator-interior 2016-Jeep-Gladiator-side-view 2016-Jeep-Gladiator-front-view