Jeep zawieszenie rysunek
Porady 4x4 - Samochody 4x4 - Sklep Jeep

Jeep Wrangler Death Wobble – Shimmy – wibracje

Rzadko istnieje jedna przyczyna Death Wobble. Jest wiele rzeczy, które się do tego przyczyniają.

Lista kontrolna sprawdzenia co może być przyczyną Death Wobble w twoim Jeepie.

Death Wobble jest również znane jako drżenie kierownicy lub chybotanie lub shimmy. Jest to gwałtowne trzęsienie się pojazdu, spowodowane charakterystycznym poruszaniem się całych kół na boki, trwające do momentu zmniejszenia prędkości twojego Jeepa. Zwykle występuje po uderzeniu w wybój lub dziurę przy różnych prędkościach powyżej 50km/h. Jeśli eath Wobble, po prostu zachowaj spokój, nadal masz kontrolę nad kierownicą i hamowaniem. Delikatnie wciśnij hamulec i zwolnij, aż chybotanie zniknie. Uważaj na inne pojazdy na drodze podczas zwalniania.

Przed rozpoczęciem: Przejrzyj całą listę kontrolną przed regulacją lub wymianą jakichkolwiek części. Pomoże to zidentyfikować wszystkie źródła chybotania. Zalecamy zalecamy naprawienie jak największej liczby elementów jednocześnie.

  1. Sprawdź, czy nie ma luźnych lub zużytych części: Wykonaj test drgań układu kierowniczego

    a) Twój Jeep musi się znajdować na płaskiej powierzchni
    b) Wyłączony silnik, niech ktoś usiądzie na miejscu kierowcy i szybko porusza kierownicą w lewo i w prawo od gdz 11 do gdz 1.
    c) Podczas kręcenia kierownicą, ty połóż pod przednia część twojego Jeepa, patrz uważnie końcówką drążków, sworznią, tuleją. Nie powinno być żadnych ruchów tuleji z boku na bok.
    d) dotknij każdego wyżej wspomnianego elementu w Panhardzie, drążku kierowniczym górnym i dolnym. Jeśli poczujesz lub usłyszysz jakieś klikanie lub luz oznacza to że ten element jest do wymiany.
    e) Po sprawdzeniu luzów, czas na sprawdzenia luzów w śrubach, upewnij się że wszystkie są poprawnie dokręcone.
    f) Dobrze jest się potem zamienić miejscami i powtórzyć całą operację.


2. Sprawdzanie zawieszenia etap 2.

  • a) podnieś przód auta i podłóż kobyłki pod przednią oś.
  • b) sprawdź sworznie i łożyska – podnosząc i poruszając na boki oponą. Potem obracając lewa i prawa. Niech osoba pomagająca w tym czasie obserwuje sworznie, i dotyka je czy czuć luz lub klikanie.
  • c) Sprawdź także najlepiej z latarką tuleje w wahaczach. Jakiekolwiek uszkodzenia gumy, uszczelniaczy, oringów może świadczyć o uszkodzeniu tuleji.
  • d) Sprawdź amortyzator skrętu. Zdemontuj go i sprawdź go ściskają i puszczając. Powinien stawić opór w obie strony.
  • e) Przekładnia – sprawdź ruchy na boki czy nie mają luzów.
  • f) Sprawdź mocowanie przekładni – luzy na śrubach, czy nie ma uszkodzeń w ramie i mocowaniach?

3. Sprawdź opony

  • a) Sprawdź ciśnienie opon. Za dużo ciśnienia także powoduje Death Wobble
  • b) sprawdź z użycie opon. Głębokość bieżnika, nie równe zużycie opony.
  • c) sprawdź opony czy posiada uszkodzenia, pęknięcia
  • d) sprawdź wyważenie opon. Odpowiadając na wasze pytanie! kulki nie działają. Teoria mówi, jeśli mamy wybór by opony które mają powyżej 180 gram ciężarków dawać na tył i nie używać ich z przodu.
  • e) Jeśli opony mają więcej jak 6 lat nadają się tyko do wymiany
  • f) Zamieniaj opony miejscami.

4. Sprawdź geometrię

  • a) Sprawdzenia kąta wyprzedzenia zwrotnicy czy jest pozytywny czy negatywny.
  • b) sprawdź zbieżność – najpierw ustaw by było dokładnie na zero. delikatnie zbieżny poprawia stabilność auta, a rozbieżny zmniejsza Deatch wobble.

Geek technologiczny - zakochany w nowościach i akcesoriach motoryzacyjnych. Twórca stron internetowych i Grafik w jednym, lubiący dobrze zjeść :)