Pytanie które powtarzają się od lat i ciągle wracają jak bumerang.Zamierzam wymienić oleje w przednim, tylnym dyfrze oraz skrzyni w Polarisie 850 XP, co powinienem wlać, czy są zamienniki?
Największy problem wszyscy mają z przednim napędem AWD – znany z takich samochodów jak Subaru, którego najsłabszym punktem jest plastikowy koszyk, który przejmuje na siebie wszystkie obciążenia. Koszyk taki można zamienić na koszyk aluminiowy jaki proponuje firma Multi-moto.eu, jest to zdecydowanie wytrzymalsza konstrukcja za te same pieniądze.
Więc skoro tyle tam technologi w tym przednim dyfrze co zrobić żeby żył najdłużej? na pewno nie wolno używać zwykłego oleju przekładniowego. Olejem proponowanym przez Polarisa jest Polaris Premium Demand Drive Hub Fluid-Olej koszt takiego oleju to ok.140zł można zamiast niego zastosować oleje o specyfikacji Dexron III np. Multi ATF Motula wchodzi do niego ok 275ml, chodź słyszeliśmy i przypadki że weszło i 200ml :).
Do tylnego mostu wlewamy ok. 210ml zwykły olej przekładniowy na przykład 75w90 Gear 300 Motula – Producent zaleca swój olej Polaris ATV Angle Drive Fluid.
Do skrzyni Polaris wlewa Premium AGL Synthetic Gearcase Lubricant śmiało go można zastąpić olejem Motula Transoil Expert ok 946ml.
Silnik według Polarisa powinien jeździć na 0w40 Premium 4 Synthetic, gęstości jakie proponują nie przekładają się na klimat panujące w Polsce, tutaj proponujemy najlepiej motula 300V 10w40, ewentualnie Motula 7100 lub Power Quad. Flitr oleju jaki stosuje się Polarisach to albo KN199 lub HF199.
Air Box w nowym Polarisie ma papierowe coś które się nie nadaje do wilgotnych warunków jakie panują w naszym kraju, należy odrazu go wymienić na filtry powietrza Twin Air za pierwszym razem należy go kupić ze sprężyną. Gąbka jest wielokrotnego użycia – czyścić i nasączać oleje – i tak aż do zużycia potem można zakupić samą gąbkę.
Jeśli szukacie dobrego serwisu Quadów Polaris w naszym kraju polecamy serwis Multi-Moto.eu w Warszawie.