Wyważanie kół COUNTERACT Opon do Samochodów Terenowych

Co to jest Counteract

Kuleczki do wyważania kół COUNTERACT:

  1. Sprawiają, że zużycie bieżnika jest wolniejsze i bardziej równomierne, co wydłuża życie opon nawet o 30 procent.
  2. Redukują opory toczenia, co skutkuje obniżeniem zużycia paliwa rzędu kilku procent, jeżeli są zastosowane we wszystkich kołach ciągnika i naczepy.
  3. Ich jednokrotne użycie zapewnia wyważenie kompletnego zespołu jezdnego przez cały okres eksploatacji opony.
  4. Eliminując wibracje, zapewniają kierowcom, pasażerom i ładunkowi niezrównany komfort jazdy i zmniejszają zużycie mechaniczne pojazdu.
  5. Dzięki mniejszym oporom toczenia obniżają hałas od opon.
  6. Są bardzo ekonomiczne. Koszt wyważenia wszystkich kół pojazdu przy pomocy kuleczek COUNTERACT jest drobnym ułamkiem oszczędności, jakie przynosi.
  7. Są przyjazne dla środowiska naturalnego, w odróżnieniu od tradycyjnych ciężarków ołowianych.
  8. Są produktem bezproblemowym, który odniósł niezwykły sukces handlowy.


Kuleczki do wyważania kół COUNTERACT, chronione patentem, wprowadzone na amerykański rynek ponad 14 lat temu, obecnie sprzedawane są na całym świecie.

Jak to działa?

  1. Kiedy koło zaczyna się obracać, kuleczki rozkładają się równomiernie we wnętrzu opony dzięki sile odśrodkowej.
  2. Kiedy prędkość, a wraz z nią siła odśrodkowa niewyważenia zwiększa się i „ciężki punkt” szarpie zawieszeniem koła w górę i w dół, kuleczki dzięki bezwładności zaczynają przesuwać się w kierunku przeciwnym. 
  3. Kuleczki kontynuują swój ruch do momentu, kiedy koło jest wyważone.
  4. Dzięki siłom przyciągania elektrostatycznego, po zatrzymaniu pojazdu kuleczki nie opadają, lecz utrzymują się na oponie w pozycji wyważenia. Jeżeli po dłuższym postoju lub powolnej jeździe po wybojach opadną na dno opony, wystarczy krótki odcinek jazdy z normalną prędkością, aby koło ponownie się wyważyło.
 
Dzięki swym unikalnym właściwościom Kuleczki COUNTERACT łączą w sobie zalety tradycyjnego wyważania ciężarkami z automatyczną samoregulacją, cechującą preparaty stosowane wewnątrz opon, a przy tym pozbawione są ich wad.
 
ELEKTROSTATYCZNOŚĆ W WYWAŻANIU OPON
Roger LeBlanc, James D.Brown, Dr Inż., emerytowany profesor Wydziału Inżynierii Uniwersytetu Zachodniego Ontario, London, Kanada
 
Wprowadzenie
Od wielu lat (LeBlanc 1916) wiadomo i było to wielokrotnie demonstrowane, że po umieszczeniu sypkiego materiału wewnątrz obracającego się ciała, wszelkie niewyważenie obrotowe zostanie automatycznie skorygowane. Ten proces wyważania został z powodzeniem zastosowany do opon pojazdów samochodowych wiele lat temu (Fogal 1991, Heffernan 1998). Przy wyważaniu opon problem polega na tym, że gdy pojazd się zatrzyma, niewyważenie powraca, ponieważ materiał spada pod wpływem grawitacji do najniżej położonej części opony. Zanim pojazd nabierze prędkości i materiał zostanie ponownie rozmieszczony tak, by wyważyć koło, skutki niewyważenia mogą być nawet poważniejsze niż w sytuacji, gdyby żaden materiał w ogóle nie był do opony wprowadzany. Swobodnie poruszający się, nie ustabilizowany materiał może też przesuwać się gdy pojazd zwalnia lub przyśpiesza. Potrzeba więc jakiejś metody utrzymania materiału w pożądanym miejscu podczas zatrzymywania się i ruszania z miejsca. Niniejszy artykuł ukazuje metodę, która dowiodła już swej skuteczności w przypadku opon ciężarowych i jest teraz implementowana w oponach do aut osobowych. Bazuje ona na wprowadzaniu do wnętrza opon małych, kulistych koralików wykonanych z izolatora. Dzięki swym właściwościom elektrostatycznym kuleczki w naturalny sposób gromadzą ładunek, gdy zaczynają toczyć się wewnątrz opony. Ładunek, który jest wystarczająco duży by utrzymać je w pożądanym miejscu w oponie, gdy koło przestaje się obracać.
 
Wewnętrzne wyważanie opon
Jeżeli pewna ilość szklanych kuleczek umieszczona zostanie wewnątrz obracającego się ciała, jakim jest opona, siła odśrodkowa oddziaływująca na kuleczki, wraz z siłami powodowanymi przez niewyważenie, automatycznie przesuną kuleczki do miejsca, w którym zniwelują one niewyważenie. Jest to pokazane na rysunku 1. W górnej części rysunku, gdy obraca się koło niewyważone, istnieje dodatkowa, przesuwająca się dookoła siła, skupiająca się w jego „ciężkim punkcie”, która potrafi unieść oponę z drogi, jeśli niewyważenie jest wystarczająco duże. Na ilustracji niżej widać oponę z kuleczkami w środku – grupują się one w miejscu przeciwległym do „ciężkiego punktu” i całkowicie wyważają oponę. Jakiekolwiek nadwyżkowe kulki rozmieszczają się równomiernie na całym obwodzie opony. W ten sposób uzyskujemy perfekcyjne dynamiczne wyważenie opony. Jedyny problem polega więc na tym, aby utrzymać kuleczki w pożądanym miejscu, gdy koło jest już wyważone.
 Rys. 1
Efekt tryboelektryczny
Jeśli dwa niepodobne materiały stykają się ze sobą, zawsze następuje transfer ładunku między nimi tak, że jeden z nich przejmuje elektrony i staje się naładowany ujemnie, a drugi je traci, uzyskując ładunek dodatni w miejscu styku. Ta względna zdolność materiałów do gromadzenia dodatniego ładunku została ujęta w tzw. szeregu tryboelektrycznym. (Szereg tryboelektryczny – zestawienie materiałów pod względem biegunowości i wielkości ładunku wytwarzanego podczas zetknięcia i rozdzielania dwóch materiałów. Pozwala zauważyć, które materiały wykazują większą skłonność do elektryzowania się ładunkiem dodatnim, które zaś ujemnym.) Taki szereg dla kilku materiałów został pokazany w poniższej tabeli.
 
W kontakcie ze sobą materiał stojący w tym szeregu wyżej naładuje się dodatnio, a materiał znajdujący się niżej ujemnie. Na przykład jeżeli twarda guma zetknie się z polichlorkiem winylu (PVC), naładuje się dodatnio, a PVC ujemnie. Jednakże w zetknięciu gumy ze szkłem, guma naładuje się ujemnie, a szkło dodatnio.
 
W praktyce, jeśli umieści się szklane kulki w oponie, szkło naelektryzuje się dodatnio, a guma przejmie nadmiarowe elektrony. Ponieważ guma opony jest lekko przewodząca, elektrony „spłyną” do ziemi na styku opony z drogą. Z drugiej strony szkło jest bardzo dobrym izolatorem. Gdy kuleczki toczą się dookoła opony po jej wewnętrznej stronie, tracą elektrony w każdym kolejnym punkcie kontaktu z gumą, mogą więc zakumulować całkiem znaczny ładunek dodatni. (rys. 2)

Rys.2

Siły przyciągania elektrostatycznego
Kiedy naelektryzowane ciało znajdzie się w pobliżu powierzchni nawet słabego przewodnika, ładunki o przeciwnej polaryzacji będą się przyciągać. Ta siła zwana jest siła przyciągania elektrostatycznego. Jej wielkość może być obliczone przy założeniu, że cały ładunek zgromadzony jest w środku szklanej kulki i że indukowany ładunek w przewodniku będzie równej siły i znajdzie się w odległości od powierzchni równej promieniowi kulki. Siłę tę łatwo obliczyć według wzoru:
 
Fe = q (+) q (-) / 4pe0 r2
 
Fe – siła przyciągania elektrostatycznego ( w niutonach)
q – ładunek elektryczny cząstki ( w kulombach)
e0 – przenikalność elektryczna próżni (8.854 · 10-12 F·m-1)
r – promień
 
Dwie siły – przyciągania grawitacyjnego i przyciągania elektrostatycznego – mają porównywalną wartość dla kulek o wielkości do 0,5 mm i ładunkach rzędu kilku pC na każdą z nich. W ten sposób jeśli ładunki przynajmniej tej wielkości wytworzone zostaną na powierzchni kuleczek, to kiedy koło przestanie się obracać, kuleczki będą utrzymywane w miejscu przez siłę przyciągania elektrostatycznego przewyższającą siłę grawitacji.
 
Pomiar naładowania szklanych kuleczek
Ładunki elektryczne szklanych kulek do wyważania kół, umieszczonych w oponie ciężarowej i używanych przez kilka miesięcy, zostały zmierzone następującą procedurą. Koło zostało zdjęte z osi, powietrze spuszczone poprzez wykręcenie wkładki zaworowej a stopki odbite z obręczy poprzez uderzanie młotem. Przy użyciu łyżek jedna strona opony została zsunięta z obręczy by uzyskać dostęp do wnętrza opony. Kulki na powierzchni wewnętrznej opony ukazane są na rysunku 1. Rysunek 5 pokazuje z bliska wnętrze opony z przyczepionymi do niej kuleczkami. Te kuleczki miały średnicę około 0.15 mm. Porcja kuleczek została zebrana z opony plastikową łyżką i umieszczona w puszce Faradaya celem zmierzenia całkowitego ładunku tej próbki przy użyciu elektrostatycznego woltomierza o czułości 0,001 nC. Ta sama próbka kulek została potem zważona z dokładnością 0.01 g. Standardowy pomiar ładunku kulek przyczepionych do wewnętrznej powierzchni opony dawał wyniki od 0,2 do 2 nC na gram. Przy tej wielkości kuleczek 1 gram to około 2000 sztuk, więc ładunek pojedynczej kulki wyniósł od 0,1 do 1 pC. Jest to ładunek wystarczający, by jego siła przezwyciężyła siłę grawitacji i przytwierdziła kulkę do opony. Ciemny obszar po prawej stronie fotografii to miejsce z którego pobrano próbkę do pomiaru.
 
Kilka istotnych uwag
Proces ładowania kuleczek zależy od transferu ładunków między powierzchniami różnych materiałów. Z tego powodu warunki panujące wewnątrz opony są ważne. Powinna być ona w miarę wolna od zanieczyszczeń substancjami takimi jak na przykład pasty montażowe czy środki penetrujące, ponieważ mogłyby one przenieść się na powierzchnię kuleczek, wskutek czego substancja na powierzchni kulek i na powierzchni gumy byłaby taka sama. A gdy stykają się dwa takie same materiały, transfer ładunku nie zachodzi.
 
Wilgoć w oponie również stanowi problem. Jeżeli we wnętrzu opony jest dużo wilgoci, szklane kuleczki mogą pokryć się jej cienką warstwą, tak jak i guma opony. W efekcie znowu stykać się będą dwie takie same substancje i transfer ładunku nie zajdzie. Nawet przy niewielkiej ilości wilgoci w oponie, lekko wilgotna powierzchnia kuleczek może stać się lepszym przewodnikiem. Wtedy bez względu na to, jak bardzo naładowane zostały kuleczki, mogą się one rozładować stykając się z częściowo przewodzącą gumą opony.
 
W dobrych, czystych i suchych warunkach kuleczki pozostawały w pożądanym miejscu tygodniami.
 
Konkluzje
Szklane kuleczki umieszczone wewnątrz opony ciężarowej ładują się elektrostatycznie w kontakcie z gumą, gdy koło toczy się po drodze. Ich ładunek elektryczny jest wystarczający, by siła przyciągania między kuleczkami a oponą przewyższała siłę grawitacji. W rezultacie efekt wyważenia utrzymuje się, gdy koło stoi w miejscu kilka godzin, a nawet dni.
 
Literatura
LeBlanc, „Automatic Balancers for Rotating Masses” US Patent # 16949 (1912)
LeBlanc, „Tire balancing using glass beads” US Patent # 6128952 (2000)
Fogal, „Method of balancing a vehicle wheel assembly” US Patent # 5073217 (1991)
Hefferman „Tire Balancing” US Patent # 5728243 (1998)
 

Jak stosować?

   METODY APLIKACJI

PO PROSTU WRZUĆ

Zastosowanie kuleczek do wyważania kół COUNTERACT jest bajecznie proste. Wystarczy wrzucić torebkę z fabrycznie odmierzoną porcją kuleczek do wnętrza montowanej opony przed napompowaniem koła. Torebki dobieramy do rozmiaru koła według załączonej tabeli zastosowań. Każda rubryka tabeli ma kolor odpowiadający kolorowi torebki, której należy użyć. Ta metoda jest preferowana przez użytkowników i pozwala na użycie inflatora do napompowania koła. Bardzo delikatna torebka wewnętrzna pęka po napompowaniu koła i uwalnia kuleczki po ruszeniu autem z miejsca.

UWAGA! Kuleczki COUNTERACT nie będą działały prawidłowo, jeżeli wnętrze opony będzie mokre lub zanieczyszczone, np.  nadmiarem pasty montażowej!

ZATOSOWANIE POMPY INIEKCYJNEJ

UWAGA: Pompa iniekcyjna zbudowana jest z elementów o wysokiej, kontrolowanej przez producenta jakości, tym niemniej okulary ochronne muszą być założone w trakcie używania tego urządzenia pracującego pod wysokim ciśnieniem!

Instrukcja użycia:

  1. Upewnij się, że uchwyty obydwu zaworów ustawione są w pozycji zamkniętej (pod kątem 90 stopni do mosiężnych zaworów).
  2. Dla bezpieczeństwa metalowa osłona powinna być stale zamocowana do plastikowego pojemnika na kuleczki. Aby załadować pożądaną ilość kuleczek, zdemontuj pojemnik pociągając czarny suwak z czerwonym znakiem i obracając pojemnik w przybliżeniu 1 cm w dowolną stronę i odsuwając od korpusu pompy.
  3. Napełnij pojemnik pożądaną ilością kuleczek, wynikającą ztabeli zastosowań.  
  4. Ponownie zamontuj pojemnik, przyciskając do korpusu pompy i obracając, aż czarny suwak z czerwonym znakiem wskoczy na swe miejsce.
  5. Ustaw pompę pojemnikiem do góry, pozwalając kuleczkom wypełnić komorę pompy.
  6. Upewnij się, że zawory są nadal w pozycji zamkniętej. Podłącz pompę do instalacji sprężonego powietrza.
  7. Wykręć wkład zaworu koła, które ma być wyważone i upuść powietrze, zmniejszając ciśnienie w przybliżeniu do połowy nominalnego. Zamocuj końcówkę do pompowania na zaworze upewniając się, że połączenie jest szczelne.
  8. Przekręć uchwyt zaworu otwierając wlot powietrza do pompy, a następnie otwórz zawór wylotowy pozwalając, by ciśnienie wtłoczyło kuleczki do opony. Powinno to trwać w przybliżeniu około 10 do 15 sekund. Dodaj jeszcze 10 sekund by upewnić się, że przewody są puste, przed zamknięciem zaworów pompy i odłączeniem jej od zaworu koła.
  9. Ponownie zainstaluj wkład zaworu i napompuj koło do zalecanego ciśnienia.
  10. Przed następnym użyciem otwórz zawór wylotowy pompy by wypuścić sprężone powietrze, które mogło pozostać w pojemniku. Upewnij się, że gumowa uszczelka między pojemnikiem na kuleczki a korpusem pompy jest czysta. To zapewni łatwe otwarcie i zamknięcie pojemnika. Zaleca się, aby uszczelka gumowa była okresowo smarowana .

 WSKAZÓWKI DLA UŻYTKOWNIKÓW

Wyważanie Opon Samochodów Terenowych
Duże, masywne opony z bieżnikiem terenowym wymagają zastosowania do wyważenia znacznie większych ilości kuleczek COUNTERACT niż to wynika z tabeli zastosowań. Mają one inna konstrukcję i ważą więcej niż opony szosowe o tym samym rozmiarze. W związku z tym wymagają nieco innego podejścia. Należy najpierw sprawdzić niewyważenie koła używając elektronicznej wyważarki, a następnie użyć kuleczek COUNTERACT o wadze odpowiadającej 75 procentom wskazań wyważarki. Waga kuleczek potrzebnych do wyważenia koła jest mniejsza, ponieważ znajdują się one dalej od środka koła niż ciężarki tradycyjne. Uwaga – jeżeli wyważarka wskazuje wyjątkowo duże wagi, należy przemontować oponę obracając ją na feldze o 180 stopni.
Opony ciężarowe o nietypowej wadze
Niektórzy producenci zwiększają liczbę lub grubość warstw opony aby poprawić jej przydatność do bieżnikowania. Inni produkują opony z większą tolerancją wagową. Gdy to się zdarzy, nie można stosować się bezpośrednio do wskazań tabeli zastosowań. Zazwyczaj zwiększenie porcji o 25 procent rozwiązuje problem. Jeżeli nie, przyczyna może tkwić poza oponą i wymagać odrębnego zbadania.
Wyważanie koła z kuleczkami na wyważarce
Kuleczki COUNERACT przesuwają się wewnątrz opony dzięki sile bezwładności, która jest generowana podczas ruchu zawieszenia koła w górę i w dół podczas jazdy. Wyważarka obracając kołem nie jest w stanie stworzyć warunków niezbędnych by zadziałał ten efekt.
Źle osadzone opony
Przy problemach z wyważaniem przede wszystkim należy sprawdzić sposób ułożenia opony na feldze. Źle osadzona bezdętkowa opona ciężarowa może wymagać dla wyważenia ciężarków o wadze 1 kg. Nie można się też spodziewać, że będzie się prawidłowo zachowywać i zużywać. W tym wypadku należy koniecznie przemontować oponę, używając dobrego środka poślizgowego.
Nieszczelne zawory
Wkładka zaworowa może się uszkodzić lub źle ułożyć w zaworze. Za każdym razem, gdy pompujemy koło lub sprawdzamy ciśnienie, należy przy pomocy płynu sprawdzić szczelność zaworu i po upewnieniu się, że nie ma ubytków, zakręcić kapturek. To jest powszechnie stosowane, ale nie wolno nigdy lekceważyć tego zalecenia.

Korzyści z wyważania kół

 WYWAŻANIE WSZYSTKICH KÓŁ MA SENS
Wibracje, takie jak te pochodzące od niewyważonych kół osi skrętnej, które kierowca czuje na kierownicy, powstają również na wszystkich pozostałych kołach pojazdu. Z tą różnicą, że w układzie bliźniaczym dublują się, działając w górę i dół z siłą 55 kg. Ciężkie ładunki jedynie skracają długość fali drgań. Działające w górę i dół siły powodujące wibracje o częstotliwości 1100 drgań na minutę niszczą nie tylko opony, ale w dłuższym czasie mają zgubny wpływ na wiele elementów pojazdu. Chodzi nie tylko o tak oczywiste sprawy jak zużywanie się elementów zawieszenia i układu kierowniczego czy luzowanie się wszelkich połączeń śrubowych, bolców, zacisków, obejm i klem, ale też o uszkodzenia reflektorów, zawiasów od drzwi, a nawet zmęczenie materiału prowadzące do pękania ram pojazdów.
Działające odśrodkowo siły wibracji dają podobny efekt jak wpadanie koła w dziurę w jezdni 550 razy na minutę lub jak lekkie naciskanie hamulca. Podwyższone opory toczenia zwielokrotnione są przez liczbę niewyważonych kół w pojeździe, ponieważ koła są jedynym elementem łączącym go z jezdnią.
NAJLEPIEJ WYWAŻAĆ CAŁY ZESPÓŁ JEZDNY

Wszystkie elementy zespołu jezdnego są produkowane z pewną tolerancją wymiarową. Składanie wszystkich tych części ze sobą wraz z ich niedoskonałościami bez wyważenia kompletnego zespołu jezdnego to jak gra w „rosyjską ruletkę” z kosztami napraw mechanicznych, zużyciem opon i wydatkami na paliwo.

 
Korzyści z wyważania całego zespołu jezdnego:
  • Znacznie mniejsze zużycie eksploatacyjne pojazdu.
  • Znacznie wydłużony przebieg opon.
  • Zmniejszone opory toczenia i obniżone zużycie paliwa.
MILIONY SĄ BEZ POTRZEBY MARNOWANE CO ROKU PRZEZ FIRMY TRANSPORTOWE NA OPONY I PALIWO
 
Panuje powszechne przekonanie, że współcześnie produkowane opony i zespoły jezdne są tak precyzyjnie wykonane, że tylne koła nie wymagają wyważania. Jeżeli to prawda, to po co wyważa się przednie koła?
Innym nieporozumieniem jest twierdzenie, że nie ma potrzeby wyważać tylnych kół, ponieważ tylne osie są mocno obciążone ładunkiem i niewyważone koła na nic nie mają wpływu. Należy sobie uświadomić, że 175 gram niewyważenia na średniej wielkości oponie w osiemnastokołowcu, przy 97 km/h na skutek siły odśrodkowej zmienia się w 72 kg. Te z kolei 72 kilogramy będą pomnożone jeszcze 50 krotnie jeśli częstotliwość odbijania zawieszenia wpadnie w rezonans z częstotliwością obrotów niewyważonego koła. Ten efekt może być pogłębiony, gdy koło odbije się od nierówności na jezdni, i będzie utrzymywał się tak długo, aż pojazd nie zwolni lub nie przyśpieszy.
Widocznym rezultatem tego zjawiska jest przedwczesne, wklęsłe zużycie opon naczep. Jest ono wynikiem uderzania „ciężkiego punktu” koła w jezdnię przy każdym obrocie zespołu jezdnego, dodatkowo wzmocnionego siłą odbicia zawieszenia. Powoduje to miejscowe zużycie bieżnika w tym punkcie oraz ewentualne rozprzestrzenianie uszkodzeń, poprzez efekt „tarki”, na resztę bieżnika opony. Wibracje przenoszą się też na pojazd i przewożony ładunek, powodując niepotrzebne uszkodzenia mechaniczne i straty. Silne uderzanie opony o jezdnię zwiększa też znacznie opory toczenia, a co za tym idzie również zużycie paliwa.
Dla przykładu jedna z największych flot ciężarowych w USA stwierdziła wydłużenie przebiegów opon na kołach osi sterującej w ciągnikach siodłowych po wyważeniu kuleczkami COUNTERACT o 50 – 60 tysięcy mil (80 – 96 tysięcy km). Inna flota, która zastosowała kuleczki COUNTERACT do wyważenia wszystkich kół w swoich stu osiemnastokołowych zestawach kursujących na trasie Missouri – Kalifornia, zanotowała oszczędności na paliwie w wysokości 850 tysięcy dolarów w ciągu jednego roku. Zużycie paliwa przez poszczególne auta zmniejszyło się od 5,5 do nawet 9 procent.
Dlaczego counteract?
ZALETY ELEKTROSTATYCZNYCH KULECZEK COUNTERACT
Kuleczki do wyważania kół COUNTERACT wyważają kompletny zespół jezdny każdego koła ciężarówki, zarówno ciągnika jak i naczepy i są przy tym bardzo ekonomiczne. Kuleczki COUNTERACT działają przez cały okres życia opony, ponieważ w razie potrzeby automatycznie przesuwają się wewnątrz niej, niwelując wszelkie niewyważenie, czego tradycyjne ciężarki nie potrafią. Kuleczki COUNTERACT:
  • Nie wchłaniają wilgoci, dzięki czemu nie podlegają zbrylaniu się.
  • Nie reagują ze stalą, stopami aluminium, gumą ani żadnymi substancjami chemicznymi.
  • Nie rozpadają się na proszek lub pył, który mógłby zanieczyszczać zawory i powodować problemy przy montażu lub demontażu.
  • Nie uszkadzają ochronnej warstwy butylowej opony, ponieważ nie mają ostrych krawędzi.
  • Nie zanieczyszczają otoczenia ołowiem – są zupełnie nieszkodliwe dla środowiska naturalnego.
KORZYŚCI W PORÓWNANIU Z MECHANICZNYM WYWAŻANIEM CIĘŻARKAMI OŁOWIANYMI
 
  • Kuleczki wyważają koło przez cały okres życia opony, ponieważ w razie potrzeby automatycznie przesuwają się wewnątrz niej niwelując wszelkie niewyważenie, czego tradycyjne ciężarki nie potrafią.
  • Kuleczki wyważają kompletne zespoły jezdne samochodów ciężarowych i naczep, a nie tylko oponę z felgą.
  • Są bardziej ekonomiczne. Stosuje się je tylko raz, co jest tańsze niż wielokrotne wyważanie ciężarkami.
  • Ich zastosowanie jest proste i wygodne – nie wymaga użycia drogich elektronicznych wyważarek.
  • Schowane w oponie, nie są narażone na zmienne warunki atmosferyczne i drogowe, uszkodzenie czy zgubienie Nie odpadną i nie wyrządzą żadnej szkody.
  • Nie zawierają ołowiu i innych niebezpiecznych substancji. Są nieszkodliwe dla środowiska naturalnego. Nie wymagają utylizacji.
PRZEWAGA NAD PRODUKTAMI KONKURENCYJNYMI
W odróżnieniu od proszków do wyważania i innych podobnych preparatów, kuleczki COUNTERACT nie opadają na dno opony po zatrzymaniu pojazdu, zapewniając od razu po ruszeniu z miejsca jazdę bez wibracji. Opadanie po zatrzymaniu lub przesypywanie się wewnątrz opony przy powolnej jeździe może powodować rozdrabnianie konkurencyjnych produktów i występowanie charakterystycznych problemów związanych z pyleniem, jak np. zapychanie zaworów lub zbrylanie się w obecności wilgoci oraz problemy przy montażu i demontażu opon. Kuleczki COUNTERACT to opatentowany produkt wykorzystujący siły przyciągania elektrostatycznego do stałego utrzymywania się w pozycji zapewniającej wyważenie koła.

PODSUMOWANIE

Kuleczki do wyważania kół COUNTERACT :
  1. Sprawiają, że zużycie bieżnika jest wolniejsze i bardziej równomierne, co wydłuża życie opon nawet o 30 procent.
  2. Redukują opory toczenia, co skutkuje obniżeniem zużycia paliwa rzędu kilku procent, jeżeli są zastosowane we wszystkich kołach ciągnika i naczepy.
  3. Ich jednokrotne użycie zapewnia wyważenie kompletnego zespołu jezdnego przez cały okres eksploatacji opony.
  4. Eliminując wibracje, zapewniają kierowcom, pasażerom i ładunkowi niezrównany komfort jazdy i zmniejszają zużycie mechaniczne pojazdu.
  5. Dzięki mniejszym oporom toczenia obniżają hałas od opon.
  6. Są bardzo ekonomiczne. Koszt wyważenia wszystkich kół pojazdu przy pomocy kuleczek COUNTERACT jest drobnym ułamkiem oszczędności, jakie przynosi.
  7. Są przyjazne dla środowiska naturalnego, w odróżnieniu od tradycyjnych ciężarków ołowianych.
  8. Są produktem bezproblemowym, który odniósł niezwykły sukces handlowy.
Kuleczki do wyważania kół COUNTERACT, chronione patentem, wprowadzone na amerykański rynek ponad 14 lat temu, obecnie sprzedawane są na całym świecie.
Chcesz je zakupić? Zapraszamy do nas na stronę „Wyważanie kół COUNTERACT